Igazi éke lesz Budapestnek a megújult Nyugati!
A Nyugati Pályaudvar felújítása során tervezetten 23,5 hektár terület fog új funkciót és külsőt kapni.
"Új funkciókkal töltjük meg az Eiffel-csarnok műemléki épületét, rendbe tesszük a Nyugati pályaudvar teljes környezetét. Kétfordulós, nyílt, nemzetközi építészeti tervpályázatot hirdetünk a Nyugati pályaudvar és környezetének teljes megújítására. A feladat rendkívül összetett: parképítés, minőségi városi terek, középületek és vasúti mélyállomás tervezése. A 44 hektár megújítására 12 építészirodától várunk terveket." - mondta el Fürjes Balázs, Budapestért és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkár.
A Nyugati Pályaudvar felújítása során tervezetten 23,5 hektár terület fog új funkciót és külsőt kapni. Egy hatalmas közpark sportlétesítményekkel, és számos kulturális funkciót ellátó épület nyerne helyet a felszabaduló területen.
Mivel a pályaudvar maga, és a hozzá kapcsolódó üzemi területek is elválasztják egymástól a VI. és XIII. kerületet, így a Nyugati tér gyalogosan nehezen átjárható.
Sajnos jelenleg minőségi és technológiai szempontból is felújításra szorul a Nyugati Pályaudvar. A terv az, hogy átmenő állomásként működjön, hogy több vonatot tudjon fogadni, és hatékonyabban. A mostani formájában nem tud elég forgalmat fogadni, ezért mindenképpen szükséges a modernizálás.
A tervezőknek számos feladattal kell megbirkóznia:
- Új mélyállomás létrehozása, ami eleinte fejállomásként működne, a Duna alatti vasúti alagúttal való összekötés után átmenő állomásként.
- Felszíni, fedett peronok építése.
- A műemléki Eiffel-csarnokból a vasúti vágányok kivétele, hogy közösségi tér létrehozatala.
- Az aluljárók átépítése, modernizálása.
A tervek szerint a Duna alatti vasúti alagutat és a déli HÉV-ek összekötése után az M5-ös metró is alagútban érkezne majd a Nyugatihoz. A Westend-parkolóházat összekötnék a peronokkal.
Ha a fent említett tervek megvalósulnak, teljesen újjászületik ez a városrész.
Forrás: portfolio.hu