A Gellérthegyi sikló terve megvalósul végre

Ez a cikk elmúlt egy éves, így elavult lehet.

A Gellérthegy mindig sok ötletet adott az építészeknek és a befektetőknek, de most úgy tűnik, az egyik legértékállóbb beruházás megvalósul.

A Gellérthegyre már 1904-ben is siklót álmodtak meg - ezt az igen költséges prodzsektet 1996-ban vették újra elő, és most, 2021-ben úgy tűnik, végre megvalósulni látszik. Az engedély 2031-ig érvényes, de 2023 tavaszáig várhatóan be fog fejeződni az építkezés.

Bár sok környezetvédelmi kérdés merült fel a tervek kidolgozása folyamán, úgy tűnik, mindenképp megéri a siklót megépíteni.

Egyrészt, mivel a sikló kiváltaná az autók és buszok használatát, így csökkenne a légszennyezés és a forgalmi dugók gyakorisága, másrészt európai jelentőségű látványossággal gazdagodna Budapest.

A Gellérthegyi sikló óránként 1200 embert fog majd szállítani - másfél perc alatt 52 főt.

94 fát fognak kivágni, melyeket pótolnak majd 900 előnevelt facsemetével.

A bejárat a Hegyalja útnál lesz - itt üzletek és kávézó is helyet fog kapni; 100 méteren át a föld alatt fut majd a sikló, ezután 190 métert nagyjából kb. 4 méteres magasságban tesz meg egészen a Citadelláig.

A gellérthegyi 150 m2-es állomás többszintes lesz, óriási kilátóterasszal. A beruházás a tervek szerint 18 év alatt fog megtérülni.

A gellérthegyi sikló pályájának látványterve

Fotók forrása: Gellérthegyi Sikló Kft.